In groep 6 komt er een heleboel stof uit groep 5 terug. De cijfers waarmee ze gaan rekenen, hebben wel een aantal nullen erbij gekregen. Er worden dus veel soortgelijke sommen opgegeven, maar dan over het duizendtal.
Keer- en deelsommen zijn dit jaar een belangrijke basis. Door steeds hogere getallen te gebruiken bij het vermenigvuldigen en delen zal een kind hier steeds meer inzicht in krijgen. Wanneer zij dit helemaal door hebben zal de introductie van breuken veel gemakkelijker te begrijpen zijn.
In groep 6 worden breuken geïntroduceerd. Kinderen maken kennis met de ‘teller’ (het bovenste getal van de breuk) en de ‘noemer’ (het onderste getal). Omdat een breuk een ‘deel’ van een geheel is, is het belangrijk dat kinderen weten hoe ze moeten vermenigvuldigen en delen.
Vanaf groep 3 bieden we quizzen die in samenwerking met Cito zijn ontwikkeld. Zo kan je kind spelenderwijs ervaring opdoen met de vraagstelling uit de toetsen van Cito.