Gevolgen sluiting scholen op Squla

Laatste nieuws

De scholen zijn nog zeker t/m 28 april gesloten. Een beslissing met veel impact voor iedereen. In deze onzekere tijden, waarbij de continuïteit van het onderwijs onder druk staat, proberen wij kinderen, ouders en leerkrachten zo goed mogelijk te ondersteunen. Daarom vindt je kind op Squla naast de standaard vakken als rekenen en taal, nu ook vele leuke extra’s! Speel bijvoorbeeld de nieuwe quizzen van het Wereld Natuurfonds, bekijk video’s van TeamNL om samen te bewegen of leer alles over de nieuwste James Bond-film in de Engelse begrijpend lezen-quizzen van Newswise.

Heeft je kind even genoeg achter een scherm gezeten? Dan vind je op deze pagina leuke spelletjes, filmpjes, kleurplaten en werkbladen. Veel speelplezier!

Groeten Team Squla

Laatste update: 1 april 12:00 uur

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder het antwoord op de meest gestelde vragen.

Toen vorige week bekend werd dat de scholen gingen sluiten, hebben wij direct de schoolaccounts, die wij gratis aan scholen verstrekken (Squla in de Klas), toegankelijk gemaakt voor gebruik vanuit huis. Dit hebben wij gedaan zodat alle kinderen in Nederland toegang kunnen blijven houden tot aanvullend onderwijs, wetende dat dit heel veel van ons bedrijf zal vragen. Als wij de tijden van de schoolaccounts verder verruimen, betekent dat dat je eigenlijk geen abonnement op Squla meer nodig hebt, terwijl daar juist de mensen die Squla en Squla in de Klas maken van betaald worden.

Je kunt met maximaal één device op hetzelfde account spelen. Wij raden leerkrachten aan om op www.squla.nl/leerkracht voor elke leerling via ‘klas’ en ‘bewerken’ een aparte account aan te maken. Op deze manier kan de leerkracht voor elke leerling zijn/haar eigen voortgang volgen.

Wij bevinden ons in een uitzonderlijke situatie. Door de sluiting van de scholen heeft Squla plotsklaps tienduizenden extra kinderen die gebruik willen maken van ons platform. Dat leidt tot vertraging in de systemen en soms zelfs tot een uitval. Wij hadden ons hierop voorbereid, maar de vraag bleek nog groter. Wij werken nu samen met Amazon (zij leveren onze servercapaciteit) aan een oplossing.

Dit probleem is bij ons bekend. Door de grote drukte is hier wat vertraging ontstaan. Op dit moment kan het langer duren voordat een account is aangemaakt, waardoor er in sommige gevallen wel al geld is afgeschreven. We vragen je om even af te wachten en sturen je zo snel mogelijk je inloggegevens. Als je binnen 1 werkdag nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen met een inlog, neem dan contact op met onze klantenservice. Vergeet ook niet je spam-box te checken.

Veel kinderen kunnen inmiddels al weer op Squla spelen. Echter op de piekmomenten, met name ‘s ochtends tussen 9 en 11 uur is het erg druk en dan kan het voorkomen dat Squla niet zo functioneert als je van ons gewend bent. Wij raden aan om deze piekuren te vermijden en op andere tijden gebruik te maken van Squla, zodat je ongestoord kan spelen.

Wij zijn bij Squla dag en nacht aan het werk om ons platform in deze uitzonderlijke situatie bereikbaar te houden voor ieder kind. Helaas lukt dit ons nog niet op elk moment van de dag. We snappen heel goed dat dit boosheid en frustraties kan oproepen. Daar balen wij natuurlijk erg van en daarom willen wij jullie tegemoet komen door jullie lidmaatschap gratis met een week te verlengen. Deze extra week is automatisch bijgeschreven op 26 maart.

Door de razendsnelle toename van het aantal gebruikers, hebben wij de afgelopen dagen meerdere malen de capaciteit van onze cloud-infrastructuur vergroot door extra servers toe te voegen, de capaciteit van de servers te maximaliseren en knelpunten in het platform te verminderen. Het lijkt nog steeds niet voldoende om iedereen gedurende de piekuren te kunnen bedienen. Wij werken nu samen met Amazon aan een oplossing.

Wij houden iedereen hiervan op de hoogte via deze pagina en onze social media kanalen Twitter, Facebook en LinkedIn.

Nee, het komt niet door de Squla in de Klas-accounts dat je hinder ondervindt met inloggen. Het is het resultaat van de totale toestroom van kinderen op ons platform. Maar we vinden het natuurlijk wel ontzettend vervelend dat je als (betalende) Squla-klant de afgelopen dagen niet de kwaliteit hebt mogen ervaren die je van ons gewend bent. En dat spijt ons.

Wij vinden het heel belangrijk dat elk kind in Nederland toegang heeft tot aanvullend onderwijs, zeker in deze onzekere tijden waarbij de continuïteit van het onderwijs onder druk staat. We willen alle leerlingen en leerkrachten blijven steunen en de hulp bieden die nodig is.

Dit is helaas niet mogelijk. Squla in de Klas is alleen tijdens schooltijden beschikbaar. Wil je toegang tot alle quizzen van Squla op ieder moment van de dag? Neem dan een lidmaatschap op Squla. Naast onbeperkt toegang heeft dit nog meer voordelen. Zo verdient je kind bij elk goed antwoord munten waarmee hij kan sparen voor gratis cadeautjes in de shop en ontvang je een ouderaccount en wekelijkse rapport-emails voor extra inzicht in de voortgang van je kind.

Wil je je leerlingen thuis gratis Squla laten spelen? Dit is mogelijk. Vanaf nu kunnen je leerlingen tijdens reguliere schooltijden thuis gebruikmaken van Squla in de Klas. Ga naar www.squla.nl/leerkracht en maak met je BRIN-code een gratis account aan. Maak vervolgens eenvoudig je klas aan en voeg je leerlingen toe. De inloggegevens van je leerlingen kun je vinden bij je klas via ‘bewerken’ rechtsboven bij ‘logingegevens’. Zij kunnen thuis met hun nickname en wachtwoord inloggen van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 15.00 uur en op woensdag tot 13.00 uur. Via het leerkracht-account kun je de voortgang van ieder kind blijven volgen.

Handige tips en downloads