Waarom ik met Squla ben begonnen

Andre Haardt

Mijn zoontje ging 5 jaar geleden voor het eerst naar school en om eerlijk te zijn was er eigenlijk helemaal niets veranderd met 25 jaar geleden. De school zag er nog hetzelfde uit, het rook ook nog hetzelfde, echter nu met twee oude computers achterin de klas. Weinig inspirerend en niet meer echt in lijn met de huidige maatschappij, waarbij de computertechnologie een enorme sprong heeft gemaakt. In elk gezin is internet, de meeste volwassenen hebben een smartphone of een tablet in huis en TV kijken doe je on-demand.

Ook kinderen van tegenwoordig ganzeborden en kwartetten niet alleen meer, maar zijn ook dol op WII-en, spelletjes op de iPad en zijn handiger met computers dan wijzelf. Maar op school moeten ze het doen met soms gedateerde boeken, kaarten aan de muur en vaak nog een ouderwets schoolbord. Ik dacht toen: kan het onderwijs niet beter door het leuker te maken?

Dit was de start van Squla. Ik huurde 4 jaar geleden een zolder in mijn eigen woonplaats en mocht meelunchen met een ander bedrijfje op de eerste etage. Vanaf daar ben ik begonnen met het uitdenken en uitwerken van wat Squla moest worden. Vrij snel was ik overtuigd van de heilige drie-eenheid in onderwijs: school, ouder en kind. Een optimale samenwerking tussen die 3 partijen zorgt mijns inziens voor het beste resultaat. Het onderwijs weet wat belangrijke onderwerpen, inhoud en kennis zijn, kinderen weten wat ze leuk vinden en stimulans van ouders werkt als geen ander.

En nu 4 jaar later zitten we aan onze eigen lunchtafel in het Squla kantoor in Amsterdam met een team van 25 man, het merendeel game-ontwikkelaars en onderwijsspecialisten en hebben het complete curriculum van de basisschool verwerkt in games. Alles op het juiste niveau dankzij adaptieve technologie. Kinderen spelen thuis met en tegen vriendjes, leerkrachten spelen met de klas en ouders volgen en moedigen aan via de Ouder App.

En mijn zoontje; die oefent begrijpend lezen op een manier die echt tot de verbeelding spreekt, en tussen het buitenspelen door rekent hij zichzelf naar het volgende level.

Tja zo is het dus begonnen…..

Benieuwd naar Squla? Doe een gratis proefquiz!
Proefquizzen

Squla (pages)

Ontdek motiverende quizzen en games.
Twijfel je? 14 dagen geldteruggarantie!