Persbericht: Futurewhiz, moederbedrijf van Squla krijgt met overname top 3 speler Scoyo toegang tot Duitse onderwijsmarkt

Pim

1. 7 miljoen Duitse leerlingen krijgen toegang tot innovatieve Squla platform
  2. Voor alle Duitse leerkrachten een gratis oplossing voor in de klas
  3. Scoyo breidt hiermee haar diensten uit voor kinderen, ouders en leerkrachten

Amsterdam, 1 September 2020 – Edtech-onderneming Futurewhiz, moederbedrijf van Squla en WRTS, heeft vandaag bekendgemaakt haar Duitse evenknie Scoyo over te nemen. Zo krijgt online leerplatform Squla toegang tot 7 miljoen Duitse basisscholieren en onderbouwscholieren van de middelbare school. Scoyo, dat haar naam behoudt, voegt haar lokale educatieve content toe aan het innovatieve Squla platform op mobiel/web voor thuis en op school. Net als in Nederland en Polen kunnen Duitse kinderen, ouders en leerkrachten straks online aan de slag met de schoolstof. Over de overnameprijs is geen mededeling gedaan.

Squla is in Nederland en Polen de grootste verstrekker van aanvullend onderwijs. In Nederland spelen en oefenen zo’n 180.000 kinderen vanuit huis en meer dan 600.000 via hun basisschool met Squla. Door de overname van Scoyo door Futurewhiz heeft het Squla-platform een vliegende start in het Duitse onderwijs.

Serge Bueters, CEO van Futurewhiz: “Onze doelstelling is zo veel mogelijk kinderen toegang te geven tot ons populaire Squla-platform om ze te ondersteunen bij het leren. Met Squla kan elk kind dat doen op zijn eigen niveau en tempo en in overeenstemming met het curriculum. Dat zorgt aantoonbaar voor betere leerprestaties. Met de overname van Scoyo kunnen we dat niet alleen in Nederland en Polen doen, maar binnenkort ook in een grote markt als Duitsland. Door de integratie van Squla in Scoyo verwachten we zeven miljoen kinderen extra vooruit te kunnen helpen.”

Scoyo behoort tot de top 3 van onderwijsplatformen in Duitsland voor klas 1 tot en met 7 met quizzen, filmpjes, testen en educatieve spelletjes die zijn afgestemd op het type school, het schoolniveau en het curriculum van scholen in de 16 verschillende Duitse deelstaten.

Squla voegt een aantal extra mogelijkheden toe aan de huidige Scoyo leeromgeving. Zo is het Squla-leerplatform veel omvangrijker, bestaat Squla uit een app en een webomgeving en  geeft bovendien overzicht in leerrendement voor ouders en leerkrachten. Deze laatste groep krijgt bovendien een eigen online omgeving speciaal voor leerkrachten. Scoyo is, net als Squla in Nederland, gratis in de klas te gebruiken. Voor thuisgebruik betalen ouders een vast bedrag per maand voor hun schoolgaande kinderen.

“Het gratis gebruik van Scoyo in de klas past bij onze doelstelling dat we ieder kind de mogelijkheid willen geven om te groeien. Dus ook de kinderen die thuis niet de middelen hebben om een maandabonnement te betalen”, aldus Bueters. Hij realiseert zich dat de situatie in Duitsland nu nog anders is dan in Nederland, waar vrijwel iedereen op school en thuis snel internet heeft en voldoende beschikking over benodigde hardware zoals PC’s of tablets. “Duitsland zit wat dat betreft nog niet op het niveau van Nederland. Maar door de coronacrisis is ook in Duitsland het besef doorgedrongen dat het belangrijk is om de slag naar digitaal onderwijs te maken. Dat in combinatie met de groeide behoefte aan onderwijs op maat, mede door volle klassen en een tekort aan leraren, is een belangrijke reden dat we nu hebben besloten om Scoyo over te nemen”, legt Bueters uit.

Over Futurewhiz en Squla

Squla is onderdeel van Futurewhiz dat naast in Nederland ook actief is in Polen. Futurewhiz heeft 70 medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam. Naast Squla is Futurewhiz ook eigenaar van WRTS, een online leerplatform voor middelbare scholieren om makkelijker en sneller woordjes en begrippen te leren. Squla is de grootste verstrekker van aanvullend onderwijs in Nederland. Ruim 180.000 kinderen oefenen en spelen Squla vanuit huis en meer dan 600.000 kinderen via hun basisschool. Squla biedt online oefenprogramma’s voor kinderen in groep 1 tot en met 8. Met leuke quizzen en games oefenen ze met de lesstof van school. Squla is een aanvulling, bedoeld als ondersteuning bij het lesgeven op school en ook thuis, om leerlingen op hun eigen niveau en in hun eigen tempo te stimuleren. Squla gelooft dat dit voor elk kind beschikbaar moet zijn. Daarom kunnen leerkrachten gratis gebruik maken van Squla in de Klas. Squla is ontwikkeld door educatieve experts en game-developers. Hierdoor zijn de quizzen niet alleen leuk, maar ook volledig in lijn met de onderwijsdoelen die door de overheid gesteld zijn.

————————————————Einde persbericht——————————————

Download hier de persfoto van CEO Serge Bueters

Download hier de logo’s en aanvullend beeldmateriaal

Squla (pages)

Ontdek motiverende quizzen en games.
Twijfel je? 14 dagen geldteruggarantie!