Squla
Voor alle vakken van de basisschool
‘Ze komen er wel’. Deze pay-off staat centraal in de nieuwe merkcampagne van Squla. De campagne is de eerste campagne gemaakt met Buutvrij for life en viert de kracht van ontdekken, spelen en leren. Op, voor ouders, herkenbare manieren, stelt de campagne de Growth Mindset centraal. De liefde voor ontdekken en leren wordt ondersteund met meerdere, nieuwe features op het educatieve kinderplatform.
“Kinderen hebben van jongs af aan de neiging om te ontdekken. Ze zien overal kansen en mogelijkheden en onderzoeken van alles. Als zij ouder worden, kan dat veranderen door (vervelende) ervaringen of feedback. Dit kan het plezier in leren onder druk zetten”, aldus Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth, Squla. In de nieuwe campagne laat Squla zien wat er gebeurt als je de liefde voor leren stimuleert. En dan niet alleen de liefde voor rekensommen en grammatica, maar voor leren, ontdekken en nieuwsgierigheid in het algemeen. Het is een investering voor de rest van je leven. Henneman: “Als we de liefde voor leren bij kinderen kunnen stimuleren, dan hebben ze daar hun hele leven plezier van. Met die (groei)mindset hoef je je als ouder minder zorgen te maken, ze komen er wel.”
Spelenderwijs
De principes van de Growth Mindset zijn al sinds de oprichting van het platform in 2010 in het product verweven. Zo maakt Squla gebruik van gamification om kinderen spelenderwijs hun vaardigheden te laten trainen. “Bij Squla weten we dat plezier in leren helpt, want als kinderen ergens plezier aan beleven, zijn ze meer intrinsiek gemotiveerd en beklijft het beter”, licht Head of Educational Content Pauline Rambonnet toe. “Daarom verpakken we de lesstof altijd in leuke quizzen en games én belonen we kinderen als ze regelmatig oefenen en hierdoor vaker goede antwoorden geven. We hebben gezien dat dit leren leuk houdt en motiveert. Zo worden kinderen spelend wijs.” Caroline Henneman vult aan: “We willen dat alle kinderen met plezier naar school gaan. Je prettig voelen op school en goed kunnen meekomen is belangrijk en Squla helpt hierbij. Zo krijgen kinderen zelfvertrouwen en ervaren ze (meer) leerplezier.”
Buutvrij
Met de samenwerking met Buutvrij, wil Squla ouders meer bewust maken van de voordelen die Growth Mindset heeft en hoe je deze als ouder kan stimuleren. Reuben Alexander: “Bij Buutvrij helpen we mensen en merken met een goed verhaal, om dat beter te vertellen. Dus deze B-Corp past fantastisch mooi in de koers die we varen.” De manier waarop ze samenwerken voelde vanaf het begin direct erg goed. Ze kijken op dezelfde manier naar de wereld. Ook qua cultuur zijn Squla en Buutvrij een goede match. Alexander vult aan: “En inhoudelijk over de campagne: wat is er mooier dan bijdragen aan meer zelfvertrouwen bij kids? Dat is iets waar ze de rest van hun leven plezier van hebben.”
Ontdek motiverende quizzen en games.
Twijfel je? 14 dagen geldteruggarantie!