Sophie Kommer

03-04-2018 - Leestijd: 4 min

Een vernieuwd ouderaccount

Nadat we vorig jaar de speelomgeving in een nieuw jasje hadden gestoken, was het hoog tijd om met het ouderaccount aan de slag te gaan. Niet alleen de stijl was verouderd, ook qua functionaliteiten hadden zowel wij als onze gebruikers heel wat wensen. En nu is het zover! Vanaf vandaag kun je je ouderaccount omschakelen naar de geheel vernieuwde versie. Lees hieronder wat we hebben verbeterd en hoe we te werk zijn gegaan.

De eerste stappen

Om te beginnen zijn we de eisen en wensen in kaart gaan brengen van onze gebruikers. Vanuit onze klantenservice en via het ouderaccount krijgen we altijd veel tips binnen van ouders, dus dat was een goed startpunt. Uiteraard hadden we zelf ook nog wat wensen. Een kleine greep uit wat we wilden bereiken:

  • Een nieuwe navigatie voor betere toegankelijkheid van functionaliteiten en een fijnere gebruikservaring.
  • Een vernieuwde en frisse stijl, aansluitend bij ons merk.
  • Een duidelijke homepage die overzicht biedt en aanspoort tot actie.
  • Specifieker inzicht in wat je kind heeft geoefend.
  • Een duidelijk overzicht van alle lidmaatschappen en een consistente ervaring bij het kopen of verlengen.
  • Eenvoudig nieuwe functionaliteiten kunnen toevoegen in de toekomst.

Dat laatste was een belangrijk punt. Naast bovenstaande punten hadden we namelijk nog een hele lange lijst aan ideeën voor nieuwe functionaliteiten die we niet meteen konden meenemen. We zijn dus eerst begonnen met een stabiele basis!

Concepten testen met ouders

De meeste ouders gaan voornamelijk naar het ouderaccount om het rapport van hun kind te bekijken. Dit was dus een belangrijk onderdeel van het project. Hiervoor zijn onze designers verschillende concepten uit gaan werken. Om te testen of we op de goede weg zaten, hebben we ouders uitgenodigd op het Squla kantoor om hun mening te geven. Wat vonden ze handig? Wat begrepen ze wel en niet? En wat misten ze nog? Zo’n dag geeft altijd waardevolle inzichten!

Op basis van de feedback konden we toewerken naar een uiteindelijke versie. Tijdens het detailleren van het design kon ons ontwikkelteam ook al vol aan de bak om alle data die we wilden tonen beschikbaar te maken en het framework neer te zetten.

Het resultaat

Na maanden van hard werken is het ouderaccount dan nu live! En daar zijn we heel trots op.

Als je naar het ouderaccount gaat, kun je op de homepage direct zien hoeveel je kind heeft gespeeld. Ook stel je hier een doel in of zie je de voortgang van het door jou ingestelde doel. Daarnaast krijg je tips en kun je ook direct een leuke blogpost lezen.

Voor meer details over wat je kind heeft gespeeld duik je het rapport in. Daar kun je nu per vak precies zien welke quizzen, binnen welke categorieën je kind heeft gespeeld. Zowel per week, als in totaal. Je kunt dus ook precies zien wat er nog te doen valt en welke onderwerpen je kind al helemaal heeft afgerond. Wil je nog meer de diepte in en weten welke vragen je kind heeft beantwoord? Op het diepste niveau van het rapport zie je alle vragen en kun je deze nu net zo zien zoals je kind wanneer hij of zij deze speelde.

Naast het rapport biedt de nieuwe lidmaatschapspagina een overzicht van de lidmaatschappen van jouw kinderen. Vanaf hier bekijk je eenvoudig de verlengaanbiedingen, maak je een extra kind lid van Squla of nodig je vrienden uit om Squla met korting aan te schaffen.

What’s next?

De komende weken gaan we van dichtbij volgen hoe ouders het nieuwe account gebruiken, zodat we waar nodig de site verder kunnen optimaliseren. Daarnaast gaan we kijken welke nieuwe functionaliteiten we als eerste willen gaan toevoegen, bijvoorbeeld een uitbreiding van doelen instellen of de rapportage van de quizzen rekenen op niveau.

Hopelijk ben jij net zo enthousiast over het nieuwe ouderaccount als wij!

Heb je nog vragen of opmerkingen over het nieuwe ontwerp? Stuur ons dan gerust een mailtje naar sophie@squla.com!